Als website eigenaar wil je natuurlijk goed ranken in de zoekmachines. Het is een belangrijk onderdeel van online marketing en is voor elke website van groot belang. Echter is het lastig om op de eerste resultaten in de zoekmachines te komen. Doordat het erg lastig is, besluiten veel bedrijven er geen moeite in te stoppen en besteden hun hele budget aan advertenties. Echter is zoekmachineoptimalisatie zeker iets wat de investering waard is. In dit artikel bespreken we een aantal voordelen.
Verhoging rankings
SEO kan je helpen om hoger in de zoekresultaten te komen, wat je organisch verkeer een boost kan geven. Maar hoe doet het dat? Google gebruikt een ingewikkeld algoritme om te bepalen waar elke website in de zoekresultaten moet staan. En hoewel we niet alle factoren kennen die in dat algoritme meespelen, weten we wel dat het belangrijk is om op bepaalde onderdelen aanpassingen te doen. Zo weten we bijvoorbeeld dat de content op de website, de techniek van de website en de autoriteit van de website erg belangrijk zijn. Zo moet onpage alles in orde zijn, maar moet je ook linkbuilden om autoriteit op te bouwen.
Zorgt voor meer gekwalificeerde leads
Als je het goed doet, kan SEO ervoor zorgen dat de mensen die je website vinden daadwerkelijk op zoek zijn naar wat je verkoopt – wat betekent dat de kans groter is dat ze betalende klanten of cliënten worden. Dat komt omdat mensen die je site vinden via een zoekmachine al geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen of te verkopen hebt – ze moeten er alleen nog van overtuigd worden dat jij de juiste persoon bent voor de klus .
Geeft je een voorsprong op de concurrentie
Als je concurrenten geen SEO gebruiken, dan heb je een groot voordeel ten opzichte van hen – een voordeel dat je kan helpen meer klanten aan te trekken en je bedrijf te laten groeien. Het voordeel hierbij is dat SEO op lange termijn effectief is. Wanneer je nu meer geld in advertenties gooit als je concurrent, dan merk je daar in de toekomst weinig van. Als je nu meer investeert in SEO, dan hou je voor een lange periode betere posities in de zoekresultaten.
Het valt niet te ontkennen dat SEO een krachtig hulpmiddel kan zijn voor bedrijven van elke omvang. Echter blijft Google zijn algoritme aanpassen, waardoor het iets is waar je continu mee bezig bent. Hiernaast is het niet iets wat je zomaar kan leren. Wil je jouw website hoger in de rankings, maar heb je weinig verstand van zoekmachines? Dan adviseren we je om een SEO Specialist in te huren om je te helpen.